Krabi

10 januari 2014 - Krabi, Thailand

Het klinkt misschien wat vreemd maar na ruim twee maanden rondreizen hebben we wat nood aan 'vakantie'.  Daarom namen we al eerder de beslissing om Cambodja te laten voor wat het is.  Te weinig tijd en geen zin om ons in zeven haasten te beperken tot een aantal hoogtepunten.  De laatste dagen op Don Khon, strandvakantie in een land zonder zee, bewijst dat dit voor ons de juiste keuze was.

We vliegen naar Krabi, Zuidwest-Thailand.  De kustlijn is hier spectaculair: hoge karstrotsen afgewisseld met zandstranden en bossen.  Voor de kust talrijke eilanden en riffen.  Dit is een paradijs voor snorkelaars, duikers, rotsklimmers en iedereen die zoals wij nood heeft aan zon, zee, strand.  En dat zijn er nogal wat.  Of neen, niet 'nogal wat' maar 'heel heel veel'.  We zijn terecht gekomen in Ao Nang, één van de grootste kustdorpen rond Krabi.  Het is druk, luidruchtig en vuil.  Het is een lange strook met restaurants, beachbars, winkels, massagesalons, tattooshops en zelfs een straat met 'adult entertainment'.  Het prachtige strand is overvol maar smal bij hoogtij en een verzamelplaats voor de luidruchtige 'longtailboten'.  Het is absoluut niets voor ons.

De eigenares van ons hotel is een schat.  Ze begrijpt perfect wat we bedoelen en gaat zelfs mee op zoek naar alternatieven.  En zo komen we terecht in een klein paradijs, een baai of twee verderop.  Dit is ongeveer alles wat Ao Nang niet is.  Geen bars, geen luide muziek, geen motorboten.  Eén hotel met hutjes aan het strand en verder niets. Het is misschien geen grote luxe maar wel goedkoop en de rust is onbetaalbaar.  Liefde op het eerste gezicht.  En het wordt nog beter: met Louis en Marja uit Nederland maken Marie en Pelle nieuwe dikke vrienden.  Ze komen uit Nijmegen, zijn gepensioneerd en overwinteren hier nu voor het derde jaar op rij.  Op vriendschap staat duidelijk geen leeftijd.

Het afscheid valt zwaar en komt alleen omdat we eerder al een hotel reserveerden op Ko Lanta.  Het belooft wat meer luxe te worden en toch vertrekken we met hangende pootjes.

1. Dieter van bellingen:
    14 januari 2014
    we zijn onder de indruk en ook wel een beetje jaloers....! even ter vergelijking... wij zitten hier op ons bureau achter de computer te werken en als we naar buiten kijken is het grijs en regenachtig... en het moet nog winter worden (waarschijnlijk als jullie terug zijn... :))
    dus geniet nog volop van jullie laatste weken vakantie, zwemmen, vissen kijken, lekker eten, zalig in de hangmat luieren, adembenemende landschappen en gewoon niks doen en we kijken al uit naar jullie verhalen! we hebben wel gevolgd op de blog, maar ik ben er zeker van dat jullie nog veel meer te vertellen hebben. de aperitief staat al klaar!
    grtjs d&k
  2. Dieter van bellingen:
    14 januari 2014
    om is zot te doen wouter.... het is er idd wel super mooi!
  3. OPA EN OMA:
    14 januari 2014
    Het is duidelijk dat de kinderen na drie maanden grote nood hebben aan een opa en een oma want ze gaan al "vervanggrootouders" zoeken. Het ziet er allemaal heel interessant en dolle pret uit. Misschien zullen jullie alle vier na de terugkeer ook wel nood hebben aan een psycholoog om te wennen aan het echte, dagelijkse leven vooral dan in Antwerpen. Als je de linkse "broeders" mag geloven in hun opiniestukken is A, sinds De Wever en dus sinds jullie vertrek, de meest onherbergzame stad van West Europa zo niet het westelijk halfrond geworden. We tellen nu echt af. Nog een goede laatste week. PK !
  4. OPA EN OMA:
    14 januari 2014
    Wouter, het filmpje gestuurd door jouw vriend Dieter is mooi en uitdagend. Dat duiken ligt je wel maar Dieter weet niet dat je hoogtevrees hebt en dus langs die laddertjes nooit boven op de rots geraakt. Dat is iets voor Riet! PK
  5. Ka:
    17 januari 2014
    Nu is het tijd om terug te komen. Tranen van onze oudste dochter vanavond omdat ze Marie zo hard mist. Aandoenlijk... Tot volgende week