Ban Yaeng (Phitsanulok)

15 november 2013 - Phitsanulok, Thailand

We laten de Isaan alweer achter om richting Sukhothai te gaan in Centraal-Thailand. Halfweg hebben we een hotel geboekt mét zwembad.  Onderweg zien we het landschap veranderen.  We laten de uitstrekte vlaktes van Oost-Thailand achter ons en komen in meer bergachtig gebied.  Dankzij de hoogte verdwijnt ook de ergste hitte.  De volgende dagen is het 's morgens zelfs bitter koud met maar 20 tot 25 graden.  Brrrr.

Veel staat hier niet op ons programma.  Op nauwelijks een paar kilometer is één van de mooiste watervallen van Thailand maar ons hotel fungeert ook als olifantenopvang en je kan met een jeep de jungle in om de kudde te bekijken.  Omdat de kinderen mogen kiezen worden het wéér olifanten.  We zien een aantal vrouwtjes met kalfjes tussen de twee en zeven jaar.  Kai Mook, maar dan van dichtbij.  Een beetje té dicht zelfs.  De olifanten besnuffelen Marie en Pelle al even nieuwsgierig als sommige Thai hun bleke velletjes betasten en in hun wangen knijpen.  Als ze een smartphone hadden, ze waren als een gek beginnen foto's maken.

1. Martine:
    16 november 2013
    Wouter en Griet, jullie kunnen ook schrijver worden echt boeiend. Leest zo vlot!hihih