De blog van Marie: een brief voor de klas

19 november 2013 - Lampang, Thailand

beste 2b,

wij zijn nu in thailand. het is hier heel heel warm! er zijn hier 3 seizoenen het regen seizoen en koelen seizoen en warme seizoen. het is nu het koele seizoen.

wij hebben al heel veel gedaan. dit zijn een paar dingen die wij gedaan hebben.
wij zijn naar het dinomuzejem geweest. wij hebben daar dinoskileten en dinopootafdruken en dinostambeelden gezien.
wij zijn naar het lichtjes feest geweest. wij hebben daar een bootje op het water gelaten en een lampion in de lucht gelaten. er was vuurwerk en ik was geschrokken van het geluid.
wij zijn ook naar het dierenopvangsentrum geweest. ze redden daar dieren die ziek zijn en gevaar zijn voor dorpen. ik heb een olifant gewassen.
mijn papa is jarig geweest hij is 42 geworden.
hoe is het bij juli? over wat zijn juli aan het leren? welk weer is het bij juli?

groetjes van marie.

1. OPA EN OMA:
    20 november 2013
    flink geschreven, Marie! maar de klasmaatjes zullen toch wel een beetje jaloers zijn. We missen jullie
  2. Gerda Janssens:
    20 november 2013
    Dag Marie,
    Nina vroeg vandaag of ik het lampionnenfestival kende. Ze volgde een workshop in het designmuseum waar ze zelf een lampion schilderde. Ze hadden daar verteld over het lichtjesfestival in Thailand. Ik zei haar dat jullie daar geweest waren. Nina was onder de indruk natuurlijk. Wij ook wel.
    Amai Marie, jij kan al goed schrijven!
    Nog veel plezier daar!
    En wij zijn ook nog altijd wel jaloers. Vandaag veel in de gietende regen en koude op de fiets gezeten, pff.
    Nina, Lili, Raf en Gerda
  3. Tilburgs Lena:
    26 november 2013
    Hoi Marie,
    Het is hier heel koud. Het vriest zelfs al snachts.
    Op school hadden we vandaag toets van de maaltafels van 2, 1 en 10. Moeilijk hoor! IK heb ook leeren breijen vandaag. Het was heel fijn om de foto's te zien en ik mis je in de klas. Tot snel dan kunnen we samen spelen.

lieve greotjes van lena

ps we zullen de mail aan de juf doorsturen zodat ze die aan de ganse klas kan laten lezen.
  4. 2B:
    27 november 2013
    Hallo Marie,

Hier bij ons is het al best koud. (voor Malick niet) Wij moeten al onze winterjassen aandoen.
    We hebben al de tafels van 10, 5 en 4 geleerd. Jij ook?
    We zijn al bij woordpakket 11, hebben nieuwe hoofdletters geleerd.
    We hebben een zwarte piet knutseld, en ook bosdieren in klei.

Wij missen jou in de klas.

Veeeeeeel groetjes van ons allemaal.

De kinderen van 2B (en de juf)
  5. Wouter:
    28 november 2013
    ik heb ook al de tafel van 10, 5 en 4 geleerd. vandaag ga ik het woordpakket 11 leren. wij hebben een hotel met een zwembad.
    hebben juli de hoofdletter k al geleerd?

groetjes van Marie.
  6. Egon:
    28 november 2013
    hallo marie wij hebben de hoofdletter k nog niet geleerd. we hebben vandaag een herfst toets gedaan.
    zondag gaan we met de scouts zwemmen.
    doe de groeten aan jouw mama en papa van mijn mama en aan pelle van egon.
    groetjes arvid
  7. Truus:
    2 december 2013
    Dag Marie

Wij hebben bij dictee een zin moeten schrijven over jou.
    Er stond: "Praat Marie veel op school?"
    We moesten Marie met de hoofdletter M schrijven.

Otto
  8. Truus:
    2 december 2013
    Hallo Marie

Hoe is het met de mensen die betogen?
    Ik zag op Karrewiet dat ze met water spoten en stenen gooiden.

Tinus
  9. Wouter:
    3 december 2013
    ik wist niet dat ze met water spoten en met stenen gooiden? maar wel dat ze betogen. tinus en otto.

groeten van marie.