Chiang Mai

26 november 2013 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai is een blij weerzien.  Twee jaar geleden waren we hier op bezoek bij Steven en Theo, vrienden die hier toen drie maanden verbleven met hun kinderen.  Ergens daar is de eerste kiem ontstaan voor deze reis...
Het centrum van Chiang Mai is, net als onze vorige stop Lampang, gespaard gebleven van de hoeveelheden beton die zoveel steden en dorpen hier kenmerkt.  Het middeleeuwse stratenplan is bewaard samen met grote delen van de stadsomwalling.  Deze stad heeft ook iets zeer kosmopolitisch door de vele expats en toeristen, maar zonder dat het storend wordt.  Ons Thais menu van de afgelopen weken wordt hier aangevuld met lekker Italiaans en Israelisch eten.
Vorige keer was een bezoek aan de zoo er bij in geschoten, dat mocht daarom deze keer niet ontbreken.  Top of the bill zijn de panda's.  Elio heeft gelijk dat hij ze ook in zijn achtertuin wil.
Later in de week pikken we in op een fietstocht die een Vlaming hier organiseert (bedankt voor de tip, Heico).  We doen een trip ten zuiden van de stad, langs de rivier, een stuk of wat lokale tempels - waaronder een afzichtelijk chinees exemplaar - en een voormalige leprozenkolonie.  Veel rijstvelden, bananenbomen en arme keuterboeren maar ook een blik op Thais 'suburbia'.  We rijden langs nieuwbouwwijken en villa's die in Schilde niet zouden misstaan.  Het blijft opvallend hoe rijk en arm hier soms letterlijk naast elkaar wonen.

1. OPA EN OMA:
    27 november 2013
    Goed om lezen dat alles nog goed gaat en er nog geen zieken zijn (moet niet per se). Het neusje van de zalm (zoals wij zeggen in het Nederlands) zijn dus die leuke bijtende panda's. Zo ver reizen om eens "lekker" Italiaans te eten; en ja die gebraden Palestijn (want veel anders kan een Israelische schotel wel niet zijn) is dan wel exotisch. PK
  2. Victor en Sharon:
    Ha Wouter, Riet, Marie en Pelle,

Wij zijn al weer terug in het hele koude Nederland, hebben Sinterklaas en zijn pieten welkom geheten en zijn ook al weer hard aan het werk.
    Wij zijn onze reis van Thailand al weer bijna vergeten maar buiten dat lezen wij met heel veel plezier jullie reisverslag.
    Super leuk en volgens mij hebben jullie het nog steeds reuze naar jullie zin!
    Nog heel veel reisplezier toegewenst en van Victor voor Pelle de coole handshake!!

Victor en Sharon.
  3. Wouter:
    27 november 2013
    En laat Riet vandaag net ziek zijn... Voorspellende gave van oma en opa?

Leuk om jullie nog eens te horen, Victor en Sharon. Hopelijk hebben jullie een leuke tijd gehad in het Zuiden. Ik hoorde dat er ook wel wat noodweer is geweest maar hopelijk zijn jullie daaraan ontsnapt. Als je de Sint tegenkomt, laat dan alvast weten dat we vermoedelijk begin december de grens met Laos gaan oversteken. Marie en Pelle maken zich een beetje zorgen...
  4. Victor en Sharon:
    27 november 2013
    We hebben ons nog goed kunnen vermaken in het zuiden maar waren stiekem ook wel blij toen we weer in Amsterdam op het Schiphol stonden, heerlijk thuis!!
    Koh Samui was helaas niet zo bounty als we gedacht en gehoopt hadden maar we troffen wel een ander stukje Thailand aan dan dat we de dagen daarvoor in onze reis hadden gezien. Nood weer hebben we gelukkig niet gehad, wel dagelijks even een flinke tropische bui die na max. een half uur weer stopte en de zon weer op volle sterkte begon te schijnen.
    Bij thuiskomst hadden we gelukkig nog een week vrij dus hebben we even goed de tijd genomen om alle indrukken van de rondreis te laten bezinken, toch besloten dat het voor ons geen Thailand meer word. Maar daar waren we tijdens de reis al een klein beetje achter gekomen.... ;-)

OOOOH!! Zeg maar tegen Marie en Pelle dat ze zich geen zorgen hoeven te maken en dat wij de sint en zijn pieten al op de hoogte hebben gebracht....het kom dus helemaal goed!

Beterschap voor Riet, hopelijk knapt ze snel weer op en genieten jullie allemaal van dit mooie avontuur.

Victor en Sharon.
  5. Alexandra:
    29 november 2013
    Heb je het over Steven R? Die leraar zedenleer is? Die ken ik ook! Uit een vorig leven. :-) Doe hem de groeten als je hem nog eens ziet.
    Groetjes,
    Alexandra
    P.S. Esmée zegt dat ze het ook wel leuk zou vinden, mocht Pelle een brief schrijven aan de klas. Ze zei er wel bij dat, als Pelle geen brief zou schrijven, ze dat ook niet erg zou vinden. :-)
  6. Wouter:
    29 november 2013
    Steven R? Tu quoque, Alexandra?